Aplikacja Starbucks CEE
wielokanałowe centrum dla miłośników kawy, poszukiwaczy ofert specjalnych i łowców nagród
Aplikacja internetowa i mobilna na zamówienie, obejmująca "Program lojalnościowy Starbucks" wraz z całą gamą ofert specjalnych i nagród. Jest to wygodne narzędzie do płatności telefonem w sklepie, dzięki któremu klienci mogą zdobywać darmowe napoje i jedzenie przy każdym zakupie w Polsce, Czechach, na Węgrzech i w Rumunii. Aplikacja mobilna otrzymała nagrodę Mobile Trend Award w 2015 roku.
Od 1971 roku logo Starbucks z dwoma ogonami stało się rozpoznawalnym symbolem dla miłośników kawy na całym świecie. Firma z siedzibą w Seattle posiada ponad 28 000 lokalizacji w 50 krajach, w tym 72 lokale w Polsce.
Dla swoich klientów firma prowadzi program lojalnościowy o nazwie „Starbucks Rewards”, oferujący zarejestrowanym użytkownikom wiele korzyści za zbieranie punktów bonusowych, znanych jako Stars. Aplikacja mobilna jest jednym z głównych punktów styku w komunikacji z uczestnikami programu.
Cele klienta
Synchronizacja kart Starbucks
Pełna synchronizacja danych między aplikacją a kartą Starbucks użytkownika, w tym saldo karty i historia transakcji.
Wdrożenie programu Starbucks Rewards
Wdrożenie systemu Starbucks Rewards - mobilnego procesu zbierania Gwiazdek podczas dowolnych zakupów, sprawdzania ich liczby i statusu użytkownika (Zielony lub Złoty), a wreszcie - odbierania dostępnych nagród.
Funkcja płatności przez telefon
Wygodna funkcja "Płać telefonem" umożliwia klientom doładowanie karty i zakup produktów z wykorzystaniem salda karty - nawet jeśli zapomnieli portfela.
Produkcja aplikacji
Środowisko
AmRest, firma, która jest właścicielem franczyzy Starbucks w Europie Środkowej wybrała 3e Software House jako swojego sprawdzonego partnera IT, który ma na swoim koncie wiele sukcesów w tworzeniu rozwiązań internetowych dla różnych marek AmRest w Polsce i Europie. Podczas procesu planowania zdecydowaliśmy się wykorzystać Javę/Spring jako wystarczająco solidny framework dla aplikacji opartej na serwerze, podczas gdy aplikacje mobilne zostały opracowane w natywnych platformach Android/iOS. Wdrożenie obejmowało:
Elementy aplikacji
⦁ Integracja aplikacji z Oracle iCare - usługą w chmurze prezentowo-lojalnościowej
⦁ Bezpieczne połączenia danych obsługujące transmisję danych osobowych użytkownika
⦁ Rozwój frontendów internetowych
⦁ Rozwój aplikacji natywnych dla systemów iOS i Android
⦁ Integracja z mobilnymi usługami geolokalizacyjnymi i nawigacyjnymi w systemach iOS i Android
Korzyści dla klienta
Wzrost zadowolenia klientów.
Aplikacja od początku zbiera pozytywne recenzje wśród klientów Starbucks w Polsce i Czechach. Oceny użytkowników są stosunkowo wysokie (powyżej 4 zarówno w Apple AppStore jak i Google Play i stale rosną.
Doceniają jej płynność, użyteczność w zarządzaniu kontami Starbucks i ogólną wygodę. Ogólna liczba użytkowników mobilnych i internetowych aplikacji stale rośnie. Codziennie z aplikacji korzysta ponad 2000 aktywnych użytkowników.
Mobile Trends Awards
Nasza aplikacja zdobyła nagrodę Mobile Trend Award 2015 w kategorii M-commerce. Uroczystość wręczenia nagród odbyła się podczas gali 18 lutego w Krakowie.
Nagrody Mobile Trends Awards przyznawane są corocznie na Mobile Trends Conference przez kapitułę konkursu. Wyróżnienia przyznawane są firmom, które stanowią wyzwanie dla status quo i z powodzeniem wykorzystały technologie mobilne w swoich projektach.
Nagrody Mobile Trends Awards przyznawane są przez Kapitułę Konkursu, w skład której wchodzą eksperci związani z branżą mobilną od wielu lat. To ludzie, którzy nieustannie stawiają sobie coraz wyższe cele i z każdym rokiem osiągają kolejne sukcesy. Rygorystycznie oceniają zgłoszenia. Dzięki temu z łatwością potrafią wskazać słabe i mocne strony każdego projektu. Tylko najlepsze aplikacje i kampanie mają szansę na otrzymanie nominacji.
Już sama nominacja stanowi wielkie wyróżnienie, a zdobycie nagrody Mobile Trends Awards oznacza dołączenie do niekwestionowanej elity.
Łukasz Scheibinger
Jr Digital Project Manager w AmRest