DHL Parcel Shop Manager

Aplikacja, która umożliwia firmie rozbudowę sieci

FIRMAKURIERSKA --DHL--

Nasz klient, DHL Parcel Polska, część Grupy Deutsche Post DHL, wiodącej międzynarodowej firmy pocztowej i logistycznej, zlecił nam wykonanie aplikacji, która umożliwiłaby firmie rozszerzenie sieci poza firmowe punkty obsługi. Jest to aplikacja Parcel Shop Manager, która podłącza wiele różnych sklepów: Żabka, Freshmarket, Relay, Inmedio, 1 Minute (a także prywatne punkty usługowe) do sieci doręczeń DHL, umożliwiając im zarządzanie tym „super mocarstwem” pocztowym.
 

Wymagania klienta

Rozbudowana sieć punktów usługowych znacznie ułatwia komfort klientom firmy logistycznej. Nie muszą oni już umawiać się z doręczycielem - zamiast tego mogą odwiedzić pobliski sklep w dogodnym dla siebie czasie. DHL Parcelshop działają jako operator ostatniej i pierwszej mili, co oznacza, że mogą przyjmować i przechowywać przesyłki do odbioru przez adresata, a także odbierać paczki od nadawców.

Zakres projektu

  • Interfejs paczkomatu, aplikacja internetowa, którą można otworzyć na dowolnym komputerze za ladą sklepu i która umożliwia sprzedawcy wykonywanie podstawowych operacji, takich jak przyjmowanie i wydawanie paczek oraz drukowanie i przyjmowanie listów przewozowych
  • Interfejs administratora umożliwiający pracownikom DHL Parcel zakładanie nowych kont partnerskich i ich konfigurację
  • Integracja aplikacji z wewnętrzną bazą danych DHL w celu łatwego importu danych wielu partnerów
  • Prosty komunikator umożliwiający szybki kontakt pomiędzy pracownikami DHL a dowolnym sklepem gdzie można odebrać lub nadać przesyłkę
     

DHL Parcel wybrał 3e Software House do budowy aplikacji w oparciu o naszą wieloletnią udaną współpracę, która rozpoczęła się w 2007. Produkt wpasował się w szeroką ofertę: 

  • Aplikacji internetowej zawierającej trzy poziomy interfejsu - dostęp administratora dla pracowników DHL, partnera - właściciela dużej liczby paczkomatów oraz operatora sklepu
  • Implementacja trzech podstawowych scenariuszy klienta w paczkomacie. Pierwszy z nich to pełny proces nadania przesyłki - w tym wpisanie adresu, wybór taryfy itp. Uproszczona wersja odzwierciedla scenariusz, w którym klient odwiedza sklep po dokonaniu wcześniejszej płatności. Trzeci scenariusz to proces odbioru przesyłki. Interfejs wspiera również doręczycieli w scenariuszach, w których odbierają oni i dostarczają wiele przesyłek do sklepu.
  • Wyszukiwarka sklepów paczkowych oparta na usługach lokalizacyjnych Google Maps, która stała się częścią dhl24.com.pl - strony głównej usług DHL w Polsce.
  • Integracja z wewnętrznymi aplikacjami DHL, w tym wymiana danych o przesyłkach i partnerach w bazie danych SAP oraz danych o paczkomatach
  • Integracja REST API z oprogramowaniem Pointpack.pl wykorzystywanym przez pracowników Żabki. Sieć sklepów spożywczych współpracuje z wieloma dostawcami usług kurierskich, korzystając z oprogramowania firm trzecich. API umożliwia pracownikom sklepów Żabka pełny dostęp do sieci DHL z poziomu aplikacji firm trzecich.
  • Label Service - mikroserwis Java, który działa w wielu punktach styku z DHL Software i umożliwia drukowanie dowolnych dokumentów w formacie PDF lub ZPL (Zebra Print Language dla drukarek termicznych)

Usługi powdrożeniowe

Wysoka wydajność i ciągła dostępność to klucz do sukcesu dla każdej infrastruktury wspierającej tego typu aplikacje. Aplikacja PSM dołączyła do solidnej struktury redundantnych serwerów aplikacyjnych, które zbudowaliśmy wcześniej, aby zapewnić naszemu klientowi odgórny zestaw niezawodnych technologii. Aby utrzymać wysoką dostępność całego ekosystemu, nawet w godzinach szczytu, wprowadziliśmy szeroki zakres monitoringów i kontroli. Nieustannie monitorujemy parametry wykorzystania baz danych, kolejki zadań, czas odpowiedzi baz danych, liczbę żądań na sekundę oraz ich rozkład w dłuższym okresie czasu. Równolegle obserwujemy również procesy biznesowe, monitorując czas realizacji zamówień, reklamacji, układania biletów itp. Ciągły monitoring pozwala nam wykrywać przeciążenia sieci zanim urosną one do poziomu, który mógłby wpłynąć na jakość usług świadczonych przez naszego klienta.

DHL

Praca z 3e to jak posiadanie dobrego partnera, który zna potrzeby klienta. Moim zdaniem jest to najważniejsze w osiąganiu wyznaczonych celów.

Michał Fafius

Kierownik ds. sprzedaży detalicznej