KFC Kioski do zamawiania w restauracji

Dedykowana aplikacja obsługująca samoobsługowe kioski zamówień

AmRest jest jednym z największych europejskich operatorów sieci restauracyjnych, prowadzącym ponad 2 tysiące restauracji w 26 krajach. Poza swoim głównym rynkiem - Europą Środkową i Wschodnią - AmRest jest silnie obecny w Europie Zachodniej, Rosji, Chinach i innych krajach azjatyckich, gdzie posiada liczne franczyzy, takie jak Burger King, Starbucks, Pizza Hut i KFC. Wdrożenie Kiosku wpisuje się w ogólną politykę firmy zmierzającą do zwiększenia cyfryzacji i optymalizacji procesów, w tym wcześniejsze projekty, takie jak mobilna aplikacja KFC i funkcja "skip the Line" - pozwalająca użytkownikom na złożenie zamówienia przed dotarciem do najbliższej restauracji i odebranie posiłku z lady.
 

Cele klienta

Wymagania główne

  • Skrócenie kolejek w restauracjach, a tym samym zapobieganie odchodzeniu klientów od kolejki - szczególnie w godzinach szczytu
  • Stworzenie nowego, przyjaznego i płynnego doświadczenia konsumenta poprzez wysoką jakość urządzenia, jego użyteczność i kompleksowe doświadczenie klienta
  • Sprawna współpraca z czterema innymi dostawcami, biorącymi udział w projektowaniu i realizacji
  • Dopasowanie aplikacji do sprzętu w celu zapewnienia wysokiego poziomu dostępności
  • Stworzenie narzędzia, które można łatwo zaimplementować do innych marek klienta, posiłków, a w szczególności do różnych krajowych polityk fiskalnych i regulacji.
     

AmRest wybrał 3e Software House jako solidnego partnera IT, sprawdzonego w wielu wcześniejszych projektach z zakresu ecommerce i sprzedaży internetowej. Naszymi atutami było szczególnie bogate doświadczenie we wdrożeniach backendu opartego o technologię Oracle Micros, wsparte sprawdzoną wysoką jakością naszych frontendów. Takie połączenie doświadczeń pozwoliło 3e bezproblemowo wpasować się w proces rozwoju i testowania, co oszczędziło naszemu klientowi wiele potencjalnej pracy związanej z koordynacją wielu wykonawców. Współpracując z partnerami o wysokiej renomie, takimi jak producenci sprzętu M4B, eksperci UX z Ribot oraz producentem kas fiskalnych Posnet, przyjęliśmy zadanie stworzenia najwyższej klasy produktu, który będzie w stanie zrobić więcej.
 

Wdrożenie

Proces rozwoju obejmował

  • Rozwój backendu restauracyjnego umożliwiającego działanie systemu KIOSK w trybie offline, bezpośrednio zintegrowanego z lokalnym systemem POS
  • Wielokrotna integracja aplikacji kioskowej z systemami klienta, m.in.:
  1. Integracja z systemem zamówień internetowych, zapewniająca, że każdy kiosk jest zawsze na bieżąco z centralnie przygotowanym menu sieci
  2. Integracja z każdym punktem sprzedaży (POS) zainstalowanym w aplikacji Oracle Micros, umożliwiająca płynne dostosowanie do pozostałych kanałów zamówień oraz integrację fiskalną
  3. Integracja z urządzeniami stworzonymi przez M4B
  • Wdrożenie opracowanego przez Ribota przepływu doświadczeń użytkownika: ekspozycja menu, koszyk, logika zakupu, płatność kartą kredytową i fiskalizacja
  • Odgórny proces testowania i ciągłe utrzymanie całego ekosystemu aplikacji zgodnie z podpisaną umową SLA
  • Wykonanie (w ścisłej współpracy z działem IT AmRest) dokumentacji oprogramowania, umożliwiającej pracownikom technicznym klienta samodzielne  replikowanie i konfigurowanie środowiska w nowych restauracjach

Benefity

Pierwsze realne wdrożenie naszego oprogramowania kioskowego miało miejsce w restauracji KFC na wrocławskim Rynku. Do dziś pamiętamy naszą radość, gdy siedząc incognito przy jednym ze stolików, obserwowaliśmy pierwszego klienta, który zauważywszy długie kolejki do kasy, zdecydował się na skorzystanie z kiosku. Wybranie żądanego posiłku, użycie karty i sfinalizowanie zakupu kubełka Hot Wings KFC zajęło mu zaledwie ok. 25 sekund. Opuścił restaurację znacznie szybciej niż inni klienci, którzy weszli przed nim. To był moment, w którym członkowie wszystkich współpracujących zespołów poczuli pojęcie sukcesu.

⦁    wzrost średniej wartości zamówienia
⦁    wzrost sprzedaży w restauracjach
⦁    wysoki współczynnik konwersji kiosków
⦁    odciążenie personelu restauracji od ruchu klientów, pozostawienie większej przestrzeni na przygotowanie posiłków

KFC

Przy tworzeniu kiosków sklepowych KFC współpracowaliśmy z kilkoma podwykonawcami. Firma 3e Software House, jako twórca głównej aplikacji, odegrała w tym procesie istotną rolę i znacząco przyczyniła się do końcowego sukcesu.

Maciej Jędrychowski

KFC Digital Manager CEE w AmRest