KFC Kioski do zamawiania w restauracji
Dedykowana aplikacja obsługująca samoobsługowe kioski zamówień
AmRest jest jednym z największych europejskich operatorów sieci restauracyjnych, prowadzącym ponad 2 tysiące restauracji w 26 krajach. Poza swoim głównym rynkiem - Europą Środkową i Wschodnią - AmRest jest silnie obecny w Europie Zachodniej, Rosji, Chinach i innych krajach azjatyckich, gdzie posiada liczne franczyzy, takie jak Burger King, Starbucks, Pizza Hut i KFC. Wdrożenie Kiosku wpisuje się w ogólną politykę firmy zmierzającą do zwiększenia cyfryzacji i optymalizacji procesów, w tym wcześniejsze projekty, takie jak mobilna aplikacja KFC i funkcja "skip the Line" - pozwalająca użytkownikom na złożenie zamówienia przed dotarciem do najbliższej restauracji i odebranie posiłku z lady.
Cele klienta
Wymagania główne
- Skrócenie kolejek w restauracjach, a tym samym zapobieganie odchodzeniu klientów od kolejki - szczególnie w godzinach szczytu
- Stworzenie nowego, przyjaznego i płynnego doświadczenia konsumenta poprzez wysoką jakość urządzenia, jego użyteczność i kompleksowe doświadczenie klienta
- Sprawna współpraca z czterema innymi dostawcami, biorącymi udział w projektowaniu i realizacji
- Dopasowanie aplikacji do sprzętu w celu zapewnienia wysokiego poziomu dostępności
- Stworzenie narzędzia, które można łatwo zaimplementować do innych marek klienta, posiłków, a w szczególności do różnych krajowych polityk fiskalnych i regulacji.
AmRest wybrał 3e Software House jako solidnego partnera IT, sprawdzonego w wielu wcześniejszych projektach z zakresu ecommerce i sprzedaży internetowej. Naszymi atutami było szczególnie bogate doświadczenie we wdrożeniach backendu opartego o technologię Oracle Micros, wsparte sprawdzoną wysoką jakością naszych frontendów. Takie połączenie doświadczeń pozwoliło 3e bezproblemowo wpasować się w proces rozwoju i testowania, co oszczędziło naszemu klientowi wiele potencjalnej pracy związanej z koordynacją wielu wykonawców. Współpracując z partnerami o wysokiej renomie, takimi jak producenci sprzętu M4B, eksperci UX z Ribot oraz producentem kas fiskalnych Posnet, przyjęliśmy zadanie stworzenia najwyższej klasy produktu, który będzie w stanie zrobić więcej.
Wdrożenie
Proces rozwoju obejmował
- Rozwój backendu restauracyjnego umożliwiającego działanie systemu KIOSK w trybie offline, bezpośrednio zintegrowanego z lokalnym systemem POS
- Wielokrotna integracja aplikacji kioskowej z systemami klienta, m.in.:
- Integracja z systemem zamówień internetowych, zapewniająca, że każdy kiosk jest zawsze na bieżąco z centralnie przygotowanym menu sieci
- Integracja z każdym punktem sprzedaży (POS) zainstalowanym w aplikacji Oracle Micros, umożliwiająca płynne dostosowanie do pozostałych kanałów zamówień oraz integrację fiskalną
- Integracja z urządzeniami stworzonymi przez M4B
- Wdrożenie opracowanego przez Ribota przepływu doświadczeń użytkownika: ekspozycja menu, koszyk, logika zakupu, płatność kartą kredytową i fiskalizacja
- Odgórny proces testowania i ciągłe utrzymanie całego ekosystemu aplikacji zgodnie z podpisaną umową SLA
- Wykonanie (w ścisłej współpracy z działem IT AmRest) dokumentacji oprogramowania, umożliwiającej pracownikom technicznym klienta samodzielne replikowanie i konfigurowanie środowiska w nowych restauracjach
Benefity
Pierwsze realne wdrożenie naszego oprogramowania kioskowego miało miejsce w restauracji KFC na wrocławskim Rynku. Do dziś pamiętamy naszą radość, gdy siedząc incognito przy jednym ze stolików, obserwowaliśmy pierwszego klienta, który zauważywszy długie kolejki do kasy, zdecydował się na skorzystanie z kiosku. Wybranie żądanego posiłku, użycie karty i sfinalizowanie zakupu kubełka Hot Wings KFC zajęło mu zaledwie ok. 25 sekund. Opuścił restaurację znacznie szybciej niż inni klienci, którzy weszli przed nim. To był moment, w którym członkowie wszystkich współpracujących zespołów poczuli pojęcie sukcesu.
⦁ wzrost średniej wartości zamówienia
⦁ wzrost sprzedaży w restauracjach
⦁ wysoki współczynnik konwersji kiosków
⦁ odciążenie personelu restauracji od ruchu klientów, pozostawienie większej przestrzeni na przygotowanie posiłków
Maciej Jędrychowski
KFC Digital Manager CEE w AmRest